نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

معرفی بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی در سال جدید

معرفی بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی در سال جدید

در این مقاله از چوبین می خواهیم نگاهی به بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی داشته باشیم. با وجود تعدد شبکه‌های اجتماعی برجسته،‌ مدیریت چندین اکانت، سوییچ کردن بین اپلیکیشن‌ها، انتشار پست در هر کدام در یک بازه زمانی خاص و پاسخ به کامنت‌ها می‌تواند دشوار و زمان بر باشد و این پروسه برای بسیاری از مشاغل کوچک که با تعداد کمی نیرو فعالیت می‌کنند،‌ امکان پذیر نیست؛ در نتیجه بسیاری از کسب و کارهای کوچک و حتی بزرگ برای  تدوین یک استراتژی جامع رسانه‌های اجتماعی از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی و ابزار تولید محتوا استفاده می‌کنند.

این ابزارها به بازاریابان و تیم‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی در جهت افزایش دقت و سرعت عمل در امور مربوطه کمک شایانی می‌کند. یکی از راه‌های صحیح مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده از نرم‌افزارها است. با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌توانید تقویم محتوایی تهیه کنید، فرایند انتشار در بهترین زمان را برنامه‌ریزی کنید، چندین پست را به‌طور همزمان طراحی و منتشر کنید و گزارش‌های دقیقی از میزان موفقیت استراتژی‌هایتان داشته باشید. به همین دلیل است که در بخش بعدی درسنامه بهترین نرم افزارهای بازاریابی و فروش، به سراغ بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی رفتیم.

نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی
نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

اگر در مدیریت تولید و انتشار محتوای جدید و پرمخاطب دچار مشکل شده‌اید و به نرم افزاری برای افزایش بازده کارتان نیاز دارید، می‌توانید از این ابزارها استفاده کنید. نرم‌افزارهای زیر، بهترین ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی هستند.

پیشنهاد ما:
ساخت شماره مجازی رایگان آمریکا با نرم افزار TextNow

بهترین نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی Hootsuite

Hootsuite یکی از نرم افزارهای بسیار کاربردی مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که میلیون‌ها کاربر دارد و به توانمندسازی شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد. با استفاده از Hootsuite، می‌توانید پست‌های شبکه‌های اجتماعی (ازجمله اینستاگرام، توییتر، فیسبوک، لینکدین، پینترست و یوتیوب) را با اطمینان برنامه‌ریزی کنید، محتوای ارگانیک و پولی را با هم مدیریت کنید، مکالمات مشتری را به‌راحتی دنبال کنید و از بینش حاصله برای تصمیم‌گیری‌های مهم استفاده کنید.
 با ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Hootsuit می‌توانید بر مکالمه مشتریان نظارت داشته باشید، به‌روزرسانی‌ها را اتوماتیک انجام دهید، پاسخ‌های کاربران را بخوانید، پیام‌ها را زمان‌بندی کنید و آمار را مشاهده کنید. بسیاری از برندهای بین‌المللی مانند کوکاکولا و سونی از این نرم افزار برای بازاریابی شبکه اجتماعی خود استفاده می‌کنند.
 یکی از دلایل استفاده برندها از Hootsuit، قابلیت این نرم افزار در مدیریت همه شبکه های اجتماعی است. دیگر نیازی نیست که گذرواژه‌های مختلف را به خاطر بسپارید و یا به‌صورت جداگانه به وب‌سایت‌های مختلف بروید. با Hootsuit در شبکه اجتماعی محبوب خود (توییتر، لینکدین، گوگل پلاس و غیره) را یکجا به‌روزرسانی می‌کنید و با مشتریان ارتباط برقرار کرد.بسیاری از کاربران معتقدند Hootsuit یکی از بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است و در واقع رتبه یک را می‌توان به آن داد.

نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی
نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

قابلیت‌های نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی Hootsuit :

  • تقویم زمان‌بندی ارسال و انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی
  • تحلیل داده‌ها و ارائه نتایج نموداری بی‌نظیر
  • با افزونه Hootlet می‌توانید اطلاعات را به‌سادگی به اشتراک بگذارید.
  • بدون نیاز به چک کردن وب‌سایت‌ها و مکان‌های مختلف، به سؤالات مشتریان پاسخ دهید. به‌علاوه می‌توانید برای پاسخ به سؤالات متداول و تکراری (مانند ساعات کاری یا آدرس) یک پیام پیش‌نویس ایجاد کنید.
  • هزینه بسیار پایین (۴۹ دلار تا ۶۰۰ دلار)

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Buffer

Buffer یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های‌ اجتماعی بصری و کارآمد است که باهدف افزایش تعامل و گرداوری نتایج معنی‌دار در شبکه‌های‌ اجتماعی ایجاد شده است. Buffer مجموعه‌ای از ابزارهای لازم برای انتشار، تعامل، تجزیه‌وتحلیل و همکاری تیمی (انتشار، پاسخ و تجزیه‌وتحلیل) را ارائه می‌دهد.

نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی
نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

ویژگی‌های نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی Buffer

  • ارائه نسخه اندروید، ios و وب
  • قابلیت بالای نسخه رایگان (در این نسخه فقط می‌توانید سه پلتفرم لینکدین، اینستاگرام یا توییتر را اضافه کنید)
  • این نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی، بهترین گزینه برای زمان‌بندی شبکه‌های اجتماعی است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا تصاویر، مقاله‌های وبلاگ، فیلم‌ها یا هر چیز دیگری را در شبکه‌های‌ اجتماعی پست کنید.
  • قابلیت آنالیزهای سطحی (با استفاده از گزینه Buffer publish) و آنالیزهای دقیق‌تر (مانند نرخ مشارکت، جمعیت‌شناسی فالورها و غیره)
پیشنهاد ما:
دیلیت اکانت تلگرام

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Mention

Mention ابزار نظارت بر شبکه‌های اجتماعی است که به درک مخاطب در شبکه‌های اجتماعی و وب کمک می‌کند. با استفاده از Mention می‌توانید آنچه در اینترنت درباره یک برند یا محصول گفته می‌شود را زیر نظر بگیرید، تحلیل جامعی از صنعت به دست آورید و تأثیر فعالیت‌های بازاریابی و روابط عمومی خود را بسنجید.

نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی
نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

قابلیت‌های Mention

  • با اتصال شبکه اجتماعی خود به Mention می‌توانید مستقیماً به Mentionها پاسخ دهید.
  • می‌توانید حساب کاربری Buffer را به این ابزار اضافه کرده و پست‌های شبکه اجتماعی خود را زمان‌بندی کنید.
  • پشتیبانی کامل توییتر، اینستاگرام، وبلاگ‌ها، و انجمن‌ها

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Sprout Social

ابزار مدیریت اجتماعی چندمنظوره‌ی Sprout Social کمک می‌کند تا استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود را بهینه‌سازی کنید. برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان، ساده‌سازی فرایند انتشار، اعمال تغییرات در کوتاه‌ترین زمان و ارائه‌ی گزارش در مقیاس بزرگ ازجمله خدمات نرم‌افزار Sprout Social است.

نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی
نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

ویژگی‌های Sprout Social

  • ارائه ابزارهای مختلف شبکه‌های اجتماعی (از زمان‌بندی شبکه اجتماعی گرفته تا نظارت و ارائه گزارش)
  • Sprout social یکی از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی با ماهیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. داشتن مشخصات کامل مشتریان به شما کمک می‌کند تا بهتر به آن‌ها خدمت کنید و رابطه قوی‌تری داشته باشید.
  • ارائه نسخه آزمایشی و رایگان یک‌ماهه (نسخه‌های پولی این نرم افزار نسبتاً گران هستند)
  • پرداخت ماهانه به ازای کاربر
  • قابلیت مدیریت ۵ الی ۱۰ شبکه اجتماعی
نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی
نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی Zoho Social

Zoho Social یک ابزار کامل مدیریت شبکه های اجتماعی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند پست‌های‌شان را زمان بندی کرده، کامنت‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنند، گزارشات شخصی از عملکرد در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد و درباره بروز مشکلات احتمالی با همکاران خود مشورت کنند.
 یک ویژگی که Zoho را از سایر نرم افزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی متمایز می‌کند، ویژگی معطل نگه داشتن ارسال پست است. وقتی که مشکلی پیش آمده و زمان مناسبی برای ارسال پست نیست، این ویژگی به کمک شما می‌آید تا ارسال پست را به تاخیر بیندازید و هر وقت زمان مناسب فرا رسید، فقط با کلیک روی یک دکمه، پست را ارسال کنید.
 نرم افزار Zoho Social با کاربری راحت و آسان، طرح‌های مقرون به صرفه و گزارشات تحلیلی داده‌ها، برای کسب وکارهای کوچک بسیار مناسب است.

نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی
نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

پیشنهاد ما:
ضد هک کردن وای فای

مزایای نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی Zoho

  • CRM قوی که اجازه استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به عنوان یک تولید کننده سرنخ می‌دهد
  • برنامه پایه رایگان ارائه می‌دهد
  • رابط کاربری کاربر پسندی دارد

معایب ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی Zoho

  • طرح‌ها فقط شامل یک تا سه عضو تیم می‌شوند و برای کاربران بیشتر باید طرح Agency را بخرید
  • نمی‌تواند در استوری اینستاگرام یا فیسبوک پست بگذارد
  • برای استفاده از برنامه‌های بیشتر باید هزینه بپردازید
نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی
نرم افزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

چطور بهترین نرم افزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنیم؟

ما برای انتخاب بهترن ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی، طیف گسترده ای از نرم افزارها را بررسی کردیم، مهم‌ترین نکته آن است که به کاربران اجازه بدهد به تعداد بیشتری از شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشند. نکته دیگری که شما باید در انتخاب یک ابزار مدیریت هوشمند به آن دقت داشته باشید، قابلیت یکپارچکی آن نرم افزار با سایر برنامه‌ها و ابزارهای سازمانی است. همینطور یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی خوب باید به مشترکان اجازخ بدهد حساب‌های کاربری متفاوتی را مدیریت کنند.
 قیمت هم عامل مهمی است. هر چند این ابزارهایی که ما معرفی کردیم دارای خدمات رایگان متعددی هستند، اما اگر شما بخواهید برخی ویژگی‌های پیشرفته را استفاده کنید، باید حساب پولی تهیه نمایید.

نتیجه‌گیری

امروزه بدون یک نرم افزار مدیریت شبکه اجتماعی، نمی‌توان از بازاریابی شبکه های اجتماعی نتیجه‌ی مطلوبی گرفت. برای مدیریت هوشمند شبکه های اجتماعی خود می‌توانید از هر کدام از ابزارهای Hootsuit، Buffer، Mention یا Sprout social استفاده کنید؛ اما در نظر داشته باشید که نرم افزار یا ابزاری را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما است. به این نکته هم دقت کنید که اگر از ابزارهای معرفی‌شده در این مقاله استفاده کنید، در وقت و هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کرده و راندمان کارتان را افزایش می‌دهید. شما از چه ابزاری برای مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنید؟ اگر ابزار بهتری می‌شناسید حتماً آن را به مخاطبان چوبین هم معرفی کنید.

https://choobingroup.ir/product/%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c%d9%88-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *